.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نائب رییس کمیسیون شوراها:
برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با قانون جدید

اعتدال : تصمیم کمیسیون شوراها این است که ابتدا جلسه ای را با مجمع برگزار کند و بعد از آن جلسه ای با شورای نگهبان خواهد داشت و اگر با اعلام زمان بندی این دو نهاد به قبل از انتخابات برسیم، قانون ابلاغ خواهد شد .

محمد جواد کولیوند نایب رییس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور گفت: قانون انتخابات  در حقیقت از اول انقلاب تا کنون اجرا شده است و در دهمین دوره ریاست جمهوری نیز انتخابات با این قانون و به همین منوال برگزار شد.
 
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تغییراتی که باید در این قانون اتفاق بیفتد ، خواست کمیسیون شوراها نیست، بلکه فرمانی است که مقام معظم رهبری در ده بند به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده و یک بند آن هم همین است، ابلاغ سیاست های کلی انتخابات. این ابلاغیه چند وقتی است که در مجمع تشخیص مصلحت نظام در کارگروه های خودش در حال بررسی است و اگر به مجلس برسد که موارد آن تنظیم شود ، باید این قانون پیاده شود.

 نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی افزود: قانون فعلی در صورت مغایرت با ابلاغیه مجمع ، باید اصلاح شود، و در صورت عدم مغایرت هم عینا در قانون خواهد آمد؛ در حال حاضر درب وزارت کشور بروی هر کسی و با هر مدرکی باز است و این موجب وهن نظام است و یا در بحث تبلیغات که در قانون انتخابات واضح نیست که این تبلیغات را مثلا رسانه ی ملی باید آن را انجام دهد یا خود کاندیدا و اگر باید رسانه ملی انجام دهد کیفیت آن چگونه است و شرایط آن چیست؛ یا در بحث شرایط رجل سیاسی که در قانون آمده است، توضیح کافی نیست و تشخیص آن بر عهده شورای نگهبان واگذار شده است و یا به طور مثال شرایط سنی نماینده مشخص نیست.

 نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: تصمیم کمیسیون شوراها این است که ابتدا جلسه ای را با مجمع برگزار کند و بعد از آن جلسه ای با شورای نگهبان خواهد داشت و اگر با اعلام زمان بندی این دو نهاد به قبل از انتخابات برسیم، قانون ابلاغ خواهد شد .

کولیوند گفت: بهترین گزینه این است که صبر کنیم تا سیاست های کلی ابلاغ شود و تا آن زمان  قانون فعلی دستکاری نشود تا قانونی جامع تصویب شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.103 seconds.